ЩО РОБИТИ, ЯКЩО СКАСУВАЛИ ВАШ РЕЙС?


ЩО РОБИТИ, ЯКЩО СКАСУВАЛИ ВАШ РЕЙС?

Скасування рейсу не таке вже й рідкісне явище, як здається на перший погляд. Причини можуть бути різні. Якщо рейс скасували незадовго до вильоту, то швидше за все виною погодні умови або технічні несправності. Але буває, що рейс скасовують за кілька тижнів і навіть місяць до вильоту. Що робити в кожному конкретному випадку?


РЕЙС ВІДМІНИЛИ ПЕРЕД ВИЛЬОТОМ


Якщо на табло реєстрації навпроти свого рейсу ви побачили напис «Сanceled», то перше, що потрібно зробити - звернутися до співробітника авіакомпанії, яка здійснює рейс. Його можна знайти на стійці реєстрації, у квитковій касі авіакомпанії в аеропорту або запитати у співробітників аеропорту.

Далі він запропонує варіанти і пояснить подальший план дій. Якщо ви вирішили повернути квиток, то доведеться звернутися до тревел агенства, в якому Ви його придбали.


СКАСУВАННЯ РУЙСУ ЗА КІЛЬКА ДНІВ/ ТИЖНІВ І Т.Д. ДО ВИЛЬОТУ


У цьому випадку, Вам одразу необхідно звернутися до агенства, в якму Ви купували авіаквиток. Провести обмін або повернення квитка може тільки агент, що виписав квиток. Якщо Ви купували квиток в авіакомпанії - то зверніться до них, якщо в агентстві - то до агента. Більшість авіакомпаній не можуть робити повернення або обміни по квитках купленим через агентів. Тільки продавець має на це право.

Зверніть увагу, що незалежно від того, де Ви придбали квиток, підтверджувати вимушене повернення буде авіакомпанія, а роблять вони це дуже повільно. Як правило, гроші надійдуть на ваш рахунок протягом 3 -х місяців. У рідкісних випадках, даний термін розтягується до 6 місяців.


НА ЩО ВИ МОЖЕТЕ РОЗРАХОВУВАТИ ПРИ СКАСУВАННІ РЕЙСУ?


За правилами, авіакомпанія повинна запропонувати вам вибір з двох варіантів:

АЛЬТЕРНАТИВНИЙ ПЕРЕЛІТ. Як правило, пропонуються альтернативні маршрути даного перевізника, наприклад рейс з пересадкою, іншим часом або днем вильоту. Варіанти пропонуються в залежності від наявності місць.

Зверніть увагу , що змінювати початковий пункт напрямки можна. Якщо альтернативний рейс вилітає через кілька годин від початкового, то час між початковим і новим рейсом враховується як затримка рейсу і ви претендуєте на ті ж блага, що і пасажири, які зіткнулися з затримкою рейсу.

ПОВЕРНЕННЯ ВАРТОСТІ АВІАКВИТКА В ПОВНОМУ ОБСЯЗІ. Тобто вимушене повернення. Тут є певні тонкощі на які слід звернути увагу.

Якщо у вас рейс з пересадкою, куплений одним квитком, то відшкодування Ви можете отримати за весь маршрут. Якщо ж у вас було 2 окремих квитка, то відшкодування ви отримаєте тільки за той рейс, який скасували. Аналогічна ситуація спостерігається і з зворотними квитками, якщо ви купували один квиток за тарифом round trip (туди і назад), то повернення буде як за рейс туди, так і за рейс назад. Якщо ж ви купували 2 окремих квитка, то повернення покладений тільки за фактично скасований рейс, наприклад рейс туди, квиток назад доведеться здавати за правилами тарифу.

Якщо скасування рейсу відбулося, коли Ви були на половині шляху, то Ви можете вимагати також відшкодування за ту ділянку маршруту, який ви вже пролетіли. Однак Вам доведеться надати докази, що у зв'язку з відміною рейсу ваша поїздка більше не актуальна.


ЧИ ПЕРЕДБАЧЕНА КОМПЕНСАЦІЯ ПАСАЖИРАМ У ЗВ'ЯЗКУ З ВІДМІНОЮ РЕЙСУ?


У деяких випадках - Так.

АВІАКОМПАНІЇ ЄС КЕРУЮТЬСЯ ТАКИМИ ПРАВИЛАМИ:

► Компенсації не буде, якщо пасажира повідомили про скасування за 14 і більше днів до вильоту.

► Якщо Вам повідомили про скасування за 13 - 7 днів до вильоту, за умови, що скасування рейсу була з вини перевізника, а не внаслідокі форс-мажорних обставин і Вам запропонували інший маршрут, який дозволяє вилетіти не більше ніж на 2 години раніше запланованого часу і прибути в кінцевий пункт призначення менш ніж на 4 години пізніше запланованого часу прибуття;

► Якщо Ви були проінформовані про скасування рейсу менш ніж за 7 днів до вильоту і Вам запропонували інший маршрут, який дозволяє вилетіти не більше ніж на 1 годину раніше запланованого часу вильоту і прибути в кінцевий пункт призначення менш ніж на 2 години пізніше запланованого часу прибуття

РОЗМІР КОМПЕНСАЦІЇ БУДЕ НАСТУПНИМ:

► 250 євро за рейси протяжністю до 1500 км;
► 400 євро за рейси в межах Євросоюзу протяжність більше 1500 км і всі інші рейси протяжністю від 1500 до 3500 км;
► 600 євро за всі інші рейси.

Компенсація скорочується на 50%, якщо запропонований пасажирові новий маршрут дозволяє прибути в кінцевий пункт призначення з затримкою щодо часу прибуття вихідного рейсу не більше:

► 2-х годин при перельоті на відстань не більше 1500 км;
► 3-х годин при перельотах в межах Євросоюзу на відстань від 1500 км і всіх інших перельотах на відстань від 1500 до 3500 км;
► 4 -х годин при всіх інших перельотах.

Якщо летіти необхідно, але альтернатива, запропонована авіакомпанією не підходить, Ви можете знайти відповідний рейс у іншого перевізника і запропонувати авіакомпанії надати Вам квиток на нього. Така ситуація відноситься скоріше до винятків, тому тут бажано мати вагомі підтверджуючі документи, про те, що вилетіти Вам треба терміново.


ЩО РОБИТИ, ЯКЩО СКАСУВАЛИ ЧАРТЕРНИЙ РЕЙС?


Оскільки за чартерний рейс відповідає туроператор, то всі питання саме до нього, а не до авіакомпанії. Умови відміни і можливі компенсації на випадок відміни рейсу, повинні бути відображені в договорі між Вами і турагентством.