6 ВАЖЛИВИХ ПОРАД ПОДОРОЖУЮЧИМ УКРЗАЛІЗНИЦЕЮ


6 ВАЖЛИВИХ ПОРАД ПОДОРОЖУЮЧИМ УКРЗАЛІЗНИЦЕЮ

Дуже часто під час наших особистих або ділових подорожей, ми використовуємо в якості перевізника Укрзалізницю. І, на жаль, ми не завжди залишаємося задоволені якістю наданого нам сервісу під час подорожі. Тому дуже важливо знати базові права пасажирів і не дозволяти працівникам залізниці ігнорувати їх.

1. Електронний квиток із QR-кодом не треба попередньо обмінювати в касах вокзалу – достатньо його роздрукувати або показати провіднику зі смартфону. 

2. Сканувати квиток має провідник, а не ви. Якщо у нього нема сканеру, то він має піти за ним, а не ви.

3. У пасажирських поїздах формування України пасажирам надаються наступні послуги (основний перелік):

  • надання у користування комплекту постільних речей;
  • реалізація чаю, кави, соків та інших напоїв;
  • реалізація штучних товарів у тарі і упаковці;
  • реалізація друкованої продукції;
  • користування холодильником, СВЧ — піччю;
  • трансляція аудіо-, відео програм; v — оформлення начальником поїзда (у окремих випадках) проїзду пасажирів та перевезення їх надлишкової поклажі;
  • оформлення начальником поїзда послуги перевезення по території України «експрес-передач» (при замовленні послуги «експрес-передач» у поїздах формування Південно-Західної залізниці з 01.06.2009 року є свої особливості).

Інформацію про повний перелік послуг і їх вартість пасажири можуть довідатись безпосередньо у провідника вагону або начальника поїзду.
Пасажир за його власним бажанням може сплатити у квитковій касі вартість чаю. 

4. Ви маєте право на користування постільною білизною (за окрему плату) належної якості у всіх вагонах пасажирських та швидких поїздів, крім загальних вагонів. Тобто, постільна білизна має видаватися у герметичних пакетах. Якщо пакет надірваний, ви маєте право його замінити на герметичний. Якщо ви виявили погано випрасовану постільну білизну (з плямами), вимагайте її заміну, навіть якщо усі комплекти будуть такими. Зазвичай, після третього брудного комплекту, вам принесуть чистий зі спального вагону.

5. Доставка постільних речей на спальне місце пасажира і збирання її за 30 хвилин до прибуття пасажира до місця призначення є обов'язком провідника вагона. Але не забувайте, що ваш обов'язок, як добропорядного громадянина, підготувати комплект до його здачи в встановлені строки.

6. Температурний режим має бути комфортним для поїздки. Якщо вам дуже спекотно, або холодно, викликайте начальника поїзда з правовими нормами перевезення пасажирів. В них ви зможете побачити дозволені температури перевезення пасажирів у різні сезони. Якщо умови перевезення не відповідають, начальник поїзда може вам безкоштовно надати таке саме за класом місце в іншому вагоні, або так само безкоштовно підвищити клас.

Запам'ятайте ці базові права пасажира і сміливо вікористовуйте їх.

Та, щоб не відбувалося з вами під час поїздки потягом, не забувайте, що Ви, як справжній громодянин своєі країни, зобов'язані дотримуватися правил громадського порядку, бути ввічливим та тримати себе рамках дозволеного.

Будьте прикладом для інших і приємних Вам подорожей!